Order shipped within 2 business days

30 days return period

Användarvillkor

VILLKOR

Innehåll:

Artikel 1 - Definitioner
Artikel 2 – Företagets identitet
Artikel 3 –Tillämpningsområde
Artikel 4 – Erbjudande
Artikel 5 – Kontrakt
Artikel 6 – Ångerrätt
Artikel 7 – Kostnader för uttag
Artikel 8 – Uteslutning av ångerrätten
Artikel 9 – Pris
Artikel 10 – Överensstämmelse och garanti
Artikel 11 – Leverans och utförande
Artikel 12 – Betalning
Artikel 13 – Klagomålsförfarande
Artikel 14 – Tvister
Artikel 15 – Ytterligare bestämmelser eller undantag



Artikel 1 - Definitioner
I dessa villkor skall följande villkor ha de definitioner som anges nedan:
1. Ångerfristen: den period då konsumenten kan utöva sin ångerrätt;
2. Konsument: den fysiska person som inte agerar i utförandet av en yrkes- eller affärsverksamhet;
3. Dag: kalenderdag;
4. Fortsatt fullgörandeavtal: ett distansavtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, för vilka leverans- och/eller inköpsskyldigheten är fördelad över en längre period;
5. Varaktig databärare: alla typer av medier – inklusive e-post - som gör det möjligt för konsumenten eller företaget att lagra information som är adresserad personligen till honom/henne, på ett sätt som är tillgängligt för framtida samråd och som möjliggör oförändrad återgivning av den lagrade informationen;
6. Ångerrätt: möjligheten för konsumenter att frånträda distansavtalet inom ångerfristen;
7. Standardblankett för återkallelse: om konsumenten vill återkalla avtalet kan standardblanketten för återkallelse fyllas i
8. Företag: Steve Madden Europe B.V.;
9. Distansavtal: ett avtal som ingåtts inom ramen för ett system för tillhandahållande av tjänster på distans där varken konsumenten eller företaget är fysiskt närvarande. alla typer av avtal där distanskommunikation används i kontexten av ett system för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster som företaget har lagt upp, som endast ingås genom sådan kommunikationsmedel;
10. Medel för distanskommunikation: alla medel som, utan att leverantören och konsumenten samtidigt är fysiskt närvarande, kan användas för ingående av ett avtal mellan dessa parter.
11. Allmänna villkor: dessa användarvillkor

 

Artikel 2 – Företagets identitet
Steve Madden Europe B.V.
Touwslager 12
5253 RK Nieuwkuijk
Nederländerna

E-mailaddress: [email protected]
Chamber of Commerce number: 66152925
VAT identification number: NL856417580.B.01

 


Artikel 3 – Tillämpningsområde
1. Dessa användarvillkor gäller för samtliga erbjudanden från företaget och för alla avtal som ingås på distans mellan företaget och konsumenten, inklusive beställningar från konsumenten hos företaget.
2. Om en eller flera bestämmelser i dessa villkor är helt eller delvis ogiltiga, skall avtalet och dessa villkor fortsätta att gälla och den relevanta bestämmelsen skall omedelbart ersättas i samförstånd med ett krav att som liknar avsikten med den urspunget så mycket som möjligt.
3. Situationer som inte omfattas av dessa villkor, som ska bedömas ”i andan” av dessa allmänna villkor.
4. Oklarheter angående tolkningen av eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor måste tolkas ”i andan” av dessa användarvillkor.



Artikel 4 – Erbjudande
1. Erbjudandet är icke-bindande. Företagaren har rätt att ändra och/eller anpassa erbjudandet.
2. Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att möjliggöra en korrekt bedömning av erbjudandet från konsumentens sida. Bilder, mått, färger, ... är en indikation. Detta får inte vara ett skäl till att kräva ersättning.
3. Alla bilder och specifikationer är vägledande och får inte leda till ersättningar eller uppsägning av avtalet, om inte annat föreskrivs i artikel 6.
4. Bilder av produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Vi kan inte garantera att färgerna som visas överensstämmer exakt med de faktiska färgerna.
5. Om en rabattkampanj har begränsad giltighet eller är föremål för villkor, kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet.

 

Artikel 5 – Avtal
1. Under förutsättning av punkt 4, ingås avtalet vid den tidpunkt då konsumenten godtar erbjudandet, och uppfyller de tillhörande villkoren.
2. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt, kommer företaget att omgående bekräfta mottagandet av erbjudandets godkännande elektroniskt. Så länge företaget inte har bekräftat mottagandet av godtagandet, kan konsumenten upphäva avtalet.
3. Om avtalet skapas elektroniskt, kommer företaget att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra elektronisk överföring av data, och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt, kommer företaget att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder för detta ändamål.
4. Inom de gränser som fastställs av lagen kan företaget samla information om konsumentens förmåga att uppfylla sina betalningsförpliktelser, samt för alla de fakta och faktorer som är relevanta för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet Om företaget, på basis av denna undersökning, har motiverade skäl för att inte ingå avtalet, har det lagligen rätt att avslå en beställning eller begäran, eller att ställa särskilda krav på utförandet.
5. Om ett fortsatt fullgörandeavtal förs in, skall bestämmelsen i föregående punkt endast gälla den första leveransen.
6. Varje avtal ingås under förutsättningen att det finns tillräckligt med produkter.

 

Artikel 6 – Ångerrätt
1. Vid köp av produkter har konsumenten rätt att säga upp avtalet inom 30 dagar utan att ange några skäl. Denna ångerperiod inleds dagen efter det att produkten mottagits av konsumenten eller av en företrädare som konsumenten utsett i förväg och rapporterat till företaget.
2. Konsumenten skall under ångerperioden hantera produkten och förpackningen med omsorg. Han/hon kommer endast att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han/hon vill behålla produkten. Om han/hon vill utöva sin ångerrätt, skall han/hon återlämna produkten till företaget med alla tillbehör som ingår och – om det är rimligt möjligt – i originalskick och förpackning, i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som företaget tillhandahållit. Konsumenten är ansvarig för minskat värde av produkten som är resultatet av att produkten hanterats på annorlunda sätt än tillåtet i föregående meningar i denna punkt

För leverans av tjänster:
3. För att utöva denna ångerrätt måste kunden informera oss om sitt beslut att frånträda detta avtal genom ett otvetydigt uttalande inom 30 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten kan använda modellformuläret. Konsumenten måste bevisa att varorna returneras, till exempel genom ett inlämningsbevis.
4. Om kunden efter de okända perioder som anges i punkterna 2 och 3 vill utnyttja sin ångerrätt, och produkten inte heller har returnerats, är köpet ett faktum.

 

Artikel 7 – Kostnader för återkallelse
1. Om konsumenten utövar sin ångerrätt, måste han/hon betala returfraktkostnaderna.
2. Om konsumenten har gjort en betalning, skall företaget återbetala detta belopp så snart som möjligt, dock inom 14 dagar efter returen eller återkallelsen.
3. Om konsumenten har valt att ta emot beställningen genom en dyrare leveransform, och om det billigare fraktalternativet också erbjöds, återbetalar Steve Madden Europe endast beställningen med de lägst möjliga fraktkostnaderna.



Artikel 8 – Uteslutning av ångerrätten
1. Konsumenten får utesluta konsumentens ångerrätt i den mån det föreskrivs i punkterna 2 och 3. Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig om företaget tydligt har angett detta i erbjudandet, eller åtminstone i god tid innan avtalet ingåtts.
2. Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter: a. som har gjorts av företaget i enlighet med konsumentens specifikationer; b. som är klart personliga till sin natur; c. som inte kan återlämnas på grund av sin natur; d. som snabbt kan förfalla eller bli föråldrade; e. vars priser är föremål för fluktuationer på den finansmarknad som företaget inte har något inflytande på; f. för enskilda tidningar eller tidskrifter; g. för ljud- och videoinspelningar och datorprogramvara med en bruten försegling.



Artikel 9 – Pris
1. Under den giltighetstid som anges i erbjudandet kommer priser på produkter och/eller tjänster inte att höjas, med undantag för prisändringar på grund av ändringar i momssatser eller valutaförändringar.
2. Trots föregående punkt får företaget erbjuda produkter eller tjänster vars priser är kopplade till fluktuationer på finansmarknaden, och över vilka företaget inte har någon kontroll, till rörliga priser. I erbjudandet kommer möjligheten till sådana svängningar och det faktum att eventuella angivna priser är riktpriser att anges.
3. Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är resultatet av lagstiftning och förordningar.
4. Prishöjningar från 3 månader efter ingåendet av avtalet är endast tillåtna om företaget har stipulerat detta, och: a. om de är resultatet av lagar eller bestämmelser; eller b. om konsumenten har befogenhet att upphäva avtalet den dag då prishöjningen träder i kraft.
5. Priserna som nämns i erbjudandet av produkter och tjänster inkluderar mervärdesskatt.
6. Alla priser är utsatta för påtryckningar - fel. För följderna av press- och tryckfel accepteras inget ansvar. Vid tryckfel är Steve Madden Europe inte skyldig att leverera produkten till det felaktiga priset. 7. Specialerbjudanden och rabatter har en begränsad giltighet. Efter en period är rabatter eller priserbjudanden inte längre giltiga.
8. När det gäller leveranser utomlands är kunden ansvarig för eventuella utestående lokala skatter och importtullar.

 

Artikel 10 – Överensstämmelse och garanti
1. Företaget garanterar att produkterna och/eller tjänsterna är förenliga med avtalet, med de specifikationer som anges i erbjudandet, med rimliga krav på sundhet och/eller användbarhet, och med de lagstadgade bestämmelser och/eller myndighetsföreskrifter som finns den dag då avtalet ingås. Om så avtalas, garanterar företaget också att produkten är lämplig för annat än normal användning.
2. En garanti som lämnas av företaget, tillverkaren eller importören skall inte påverka de rättigheter och fordringar som konsumenten kan göra gällande mot företaget enligt avtalet.
3. Eventuella defekter eller felaktigt levererade varor måste rapporteras via e-post eller brev inom 2 veckor efter att felet upptäcktes. Varorna skall returneras i originalförpackning och i nytt skick.
4. Garantin matchar tillverkarens garantitid (6 månader). Vi är dock aldrig ansvariga för varornas yttersta lämplighet för varje enskild applikation av kunden, och inte heller för några råd gällande användning eller applicering av produkterna.
5. Garantin gäller inte om:

o Konsumenten eller tredje parter har reparerat och/eller bearbetat de levererade produkterna;
o De produkter som levererats har utsatts för onormala omständigheter eller på annat sätt vårdslös hantering;
o Defekten helt eller delvis är resultat av föreskrifter som regeringen har gjort eller kommer att göra avseende arten eller kvaliteten av de materialer som används.

Artikel 11 – Leverans och utförande
1. Företaget kommer att utöva bästa möjliga vård när du tar emot och utför beställningar av produkter och vid bedömning av begäran om tillhandahållande av tjänster.
2. Leveransadressen är adressen som konsumenten har gett företaget till känna.
3. Med vederbörlig hänsyn till avsättningarna i detta avseende i artikel 4 i dessa villkor skall företaget utföra bekräftade beställningar snabbt och effektivt, senast inom 30 dagar, om man inte har enats om en längre leveransperiod. Om en leverans är försenad eller om en beställning inte kan utföras eller endast kan utföras delvis, kommer konsumenten att meddelas senast 30 dagar efter att han/hon har gjort beställningen. I sådant fall har konsumenten rätt att säga upp avtalet utan någon påföljd och kan ha rätt till ersättning.
4. Leveranstiderna som anges ska betraktas som endast indikativa. Underlåtenhet att uppfylla någon leveransfrist ger dig inte rätt till skadeersättning, och det ger dig inte heller rätt att annullera beställningen eller upplösa avtalet, såvida inte sådan underlåtenhet att hålla leveransfristen är så allvarlig att det inte rimligen kan krävas av dig att följa avtalet. I så fall kommer du att ha rätt att annullera beställningen eller upplösa avtalet i den mån detta är nödvändigt.
5. Om avtalet sägs upp i enlighet med föregående punkt, skall företaget återbetala beloppet som konsumenten betalat så snart som möjligt och inom 30 dagar efter uppsägning.
6. Om leveransen av en beställd vara visar sig vara omöjlig, skall företaget sträva efter att ersätta produkten. Vid leverans av varan kommer konsumenten att informeras tydligt om att varan som levereras är en ersättning. Ångerrätten är inte utesluten för ersättningsobjekt. Kostnaderna för returförsändelsen skall bäras av företaget.
7. Om inte annat uttryckligen avtalats, är risken för skada och/eller förlust av produkter företagets ansvar fram till leverans till konsumenten eller en företrädare för konsumenten som utsetts och som rapporterats till företaget i förväg.


Artikel 12 – Betalning
1. Om inget annat avtalats, skall de belopp som konsumenten skall betala regleras inom 14 dagar från det att ångerdatumet för den ångerperioden enligt artikel 6 punkt 1 inleds. Vid avtal om att tillhandahålla en tjänst inleds detta avtal så snart konsumenten har fått bekräftelse på avtalet.
2. Konsumenten har skyldighet att omgående informera företaget om eventuella felaktigheter i betalningsdetaljerna.
3. Vid utebliven betalning från konsumentens sida, med spärrande av rättsliga begränsningar, har företaget rätt att ta betalt för skäliga kostnader, som har meddelats konsumenten i förväg.

 

Artikel 13 – Klagomålsförfarande
1. Företaget har och följer ett väl offentliggjort klagomålsförfarande
2. Klagomål om verkställande av avtalet bör vara tydliga och beskrivande och bör lämnas till företaget omgående efter det att konsumenten har märkt felet,
3. Klagomål som lämnas till företaget kommer att adresseras inom 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål förväntas kräva en längre handläggningstid, kommer företaget att skicka ett meddelande om mottagande till kunden inom 14 dagar, inklusive en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.
4. Om klagomålet inte kan lösas i ömsesidigt samråd, uppstår en tvist som kommer att regleras av reglerna för tvistlösning.
5.Ett klagomål upphäver inte skyldigheterna, såvida inte Steve Madden Europe anger något annat.
6. Om ett klagomål godkänns, kommer produkterna att bytas ut eller repareras gratis.



Artikel 14 - Tvister
1. Avtal mellan företaget och konsumenten, där dessa villkor gäller, regleras uteslutande av nederländsk lag. Även om konsumenten har hemvist utomlands.
2. CISG gäller inte.



Artikel 15 – Ytterligare bestämmelser eller undantag
Ytterligare bestämmelser i eller undantag från dessa villkor kan inte missgynna konsumenten, och måste fastställas skriftligen eller på ett sådant sätt att de kan lagras på en varaktig databärare som konsumenten har tillgång till.


DIN VARUKORG

Stäng

Du har inga varor i din varukorg.

SNABBA KASSAFLÖDESALTERNATIV

Fler betalningsmetoder är möjliga i nästa steg i kassan.